Ferrari 512M n.16 – 24h Le Mans 1971
Ferrari 512S nedokázalo porazit Porsche 917 ve světovém šampionátu sportovních vozů v roce 1970. Navzdory vyšší hmotnosti a vyšší spotřebě vůz prokázal vítězný potenciál, ale uspěchaná konstrukce měla problémy se spolehlivostí. Neobvyklá smůla se přihodila v Le Mans, kde nehoda vyřadila čtyři z pěti 512S najednou. Pro závěrečnou část sezóny se Ferrari rozhodlo vytvořit lehčí a aerodynamicky pokročilou verzi: tedy 512M (Modified). Nový model „M“ se okamžitě ukázal rychlejší než verze „S“, ale své první kroky podnikl pouhé tři týdny před posledním závodem šampionátu na Österreichringu (nyní Red Bull Ring), kde Jacky Ickx vedl závod, dokud nemusel odstoupit z důvodu poruchy alternátoru.
První vítězství nového Ferrari se uskutečnilo v Jižní Africe 7. listopadu 1970, v závodě mimo mistrovství světa, v rukou Ickxe / Giuntiho, který dojel do cíle o tři kola dříve s Porsche 917K řízeným Siffertem / Ahrensem.
V roce 1971 se však, navzdory skvělému konci sezóny 1970 pro 512M, Ferrari rozhodlo soustředit úsilí společnosti na vůz v souladu s předpisy z roku 1972 a ponechalo 512M soukromým týmům: 512M proto navzdory svému vynikajícímu výkonu , nemohl nikdy prokázat jeho skutečnou hodnotu. Zůstává však jedním z nejkrásnějších a nejikoničtějších sportovních prototypů v historii motorsportu.
Model CA51a představuje vůz týmu David Piper, který řídili Chris Craft a David Weir na závodech 24 hodin Le Mans v roce 1971. Na startu z 13. místa se vůz ve 2. hodině závodu propadl na 44. místo, ale vyšplhal zpět na celkově výborné 4. místo.