Pro své tři vnuky postavil Jiří Hameta ve svém obýváku autodráhu PoliCAR, která může směle konkurovat i drahám postavených v klubech automodelářů. S jeho svolením zveřejňuji jeho fotografie, postřehy a zkušenosti s touto autodráhou.
Ahoj, po telefonické rozmluvě s Kamilem Velánem o Policaru sděluji následující zkušenosti. Jezdím bez magnetů a jako dobré gumy se mi nejvíce osvědčili F15 a NSR extrém. Na historiky jsou perfektní gumy Thunderslot TYR OO6 RS ale jsou v šedé barvě. Bohužel F15 už nejsou a N22 po ojetí vrchní vrstvy také kloužou. Nové gumy od Slot.it G25 jsem ještě nezkoušel ani je neměl v ruce. Všeobecně fungují ty, které jsou na omak měkké a lepivé. Škoda, že na Policar dosud neexistuje nějaký trackplanner. Každá nová dráha se musí stavět zkušebně a myslím, že by se také hodili čtvrtinové díly, tedy polovina z polovičních dílů. Ty nejmenší díly jsou prý určeny k vyrovnání délky dráhy při přemostění.
Jako nešťastné vidím také použití dvou různých mantinelů. Jedny jsou při užití krajnic, druhé jen k připojení přímo k traťovému dílu. Přeze všechny tyto nedostatky je to dráha velice povedená, hlavně proto, že se na ní dají použít závodní auta se kterými jezdíme na dřevě. Mám doma Ninco a Carreru a Policar je na závodění nejvhodnější.
V příloze posílám pár fotek domácí skládací 20m čtyřdráhy a také ukázku, jak jsme vyřešili výrobu vraceček pro rallye.
S pozdravem
J. Hameta
Poznámky ke článku:
Track Planner (editor tratí)
Na internetu lze najít vícero editorů, které jsou většinou vázány na určitý typ autodráhy.
Ultimate Racer 3.0 nabízí širokou paletu autodráhových dílů včetně PoliCAR. Tento program má ucelené řešení pro využití domácí autodráhy, ať se jedná o časomíru, databázi jezdců, tak právě editor tratí. Je k dispozici i volná verze, která má omezení v počtech dílů (limit 25 dílů), závod na 20 kol s max. počtem závodníků na 8. Více na odkazu níže.